skip to Main Content

Jak propagovat mikrostránku, aby na ni chodilo co nejvíce návštěvníků

Chcete mít více návštěvníků a vydělávat pomocí mikrostránky? Nestačí vám grafika, SEO, ani uživatelsky jednoduché rozhraní. Potřebujete propagovat a získat tak potřebné návštěvníky!

Jak probíhá taková propagace? V následujících bodech vám ukážu nejúčinnější způsoby propagace, které přivádějí potřebnou návštěvnost reálných lidí.

Dovolím si i pár vlastních příkladů z praxe.

1) Guest posting

Guest posting, neboli publikování svého obsahu na něčím webu, je dobrý způsob, jak získat odkazy na váš web. Výhodou je, že si můžete vytvořit vlastní dostatečně kvalitní článek a zvolit takový web, který bude dostatečně kvalitní a navštěvovaný.

Funguje to dobře, ale musíte věnovat dostatek času výběru webů, tvorbě článků a následné kontrole, zda články splňují SEO i UX parametry. Dá se takto získat slušná návštěvnost i odkazy, které zvýší hodnocení dané stránky.

blog

2) Blogování

Najděte si blogery ve svém oboru, kteří mají dostatečně velké publikum, poskytněte jim něco zdarma. Půjčte jim některý ze svých produktů, ať napíšou recenzi vlastními slovy.

Recenze od blogerů mají často mnohem větší váhu než klasické recenze, protože vzbuzují větší důvěryhodnost. Problém je najít vhodné blogery a domluvit se na podmínkách výhodných pro obě strany.

3) Placené PR články

Vyberete si oborový web, magazín či jiné médium a zaplatíte za napsání článku dle vaší představy.

Výhodou je, že články jsou obvykle napsané rychle a nemusíte se dohadovat o ceně. Nevýhodou bývá vysoká cena nebo nízká kvalita webu, který přednostně prodává reklamu. Osvědčilo se mi spolupracovat s menšími magazíny, které publikují i jiný obsah než reklamu a zároveň nemají přemrštěné ceny.

Řídím se návštěvností, vizuální stránkou, web nesmí prodávat odkazy nebo adsence a měl by publikovat pravidelně. Také mi záleží na tom, aby články dobře vypadaly a byly dostatečně dlouhé a informační (ne jen „reklamní kecy“).

článek

4) Kvalitní katalogy

Pokud máte novou mikrostránku, určitě nezapomeňte na registraci do základních, kvalitních katalogů:

 5) Diskusní fóra

Vyhledejte si všechny diskuse, které se týkají vašeho oboru a produktů/služeb, které nabízíte. Diskuse nejlépe naleznete tak, že si zadáte do vyhledávače dané „klíčové slovo“ AND „diskuse“/“diskuze“.

Rozhodně nikomu nevnucujte hned odkaz na vaší službu, tím docílíte jen toho, že vám administrátor odkaz smaže a označí ho jako reklamu. Nejprve s ostatními diskutujte a raďte jim. Založte si profil s odkazem na vaše stránky. Pokud by se nějaká otázka týkala přímo tématu, o kterém informujete na svých stránkách, můžete krátce poradit a odkázat na daný článek.

facebook

6) Promování na Facebooku

Pokud máte vytvořený kvalitní obsah (zajímavé články, infografiky, e-booky, atd.), můžete ho take promovat na Facebooku. Musíte mít svojí firemní stránku, následně si nastavíte rozpočet a zobrazíte svůj příspěvek určitému okruhu lidí na Facebooku.

Tento způsob propagace je vhodný pouze tehdy, pokud se vase cílová skupina vyskytuje na Facebooku a je aktivní. Pokud to nevíte, zjistíte to tím, že na váš promovaný příspěvek nikdo nekliká. Ale může to být samozřejmě mnoha dalšími factory: nekvalitní obsah, špatně napsaný popisek, špatně zvolená doba propagace, nevhodné zacílení, atd.

7) Záložky

Jednoduše zkopírujete url mikrostránky a zaregistrujete do vybraných záložkovacích služeb:

https://delicious.com/
http://fungu.cz/
http://www.uloz.si/
http://linkuj.cz/

Doporučuji přidat u nově vzniklých stránek.

email

8) E-mailing

Pokud máte k dispozici portfolio kontaktů potencionálních zákazníků, můžete tyto uživatele oslovit pomocí newsletteru nebo autoresponeru (automatické sdělení).

Strategii e-mailingu je potřeba řádně promyslet a naplánovat, tak aby fungovala. Rozhodně neposílejte obyčejný newsletter s novinkami.

Doporučuji zajistit na mikrostránce nejprve vhodný sběr e-mail kontaktů (např. Stáhněte si e-book a získejte unikátní informace), a poté vytvořit autoresponer, který zajistí zaslání obsahu zdarma. Následně můžete s návštěvníky komunikovat pomocí Newsletteru (buďte struční originální a zasílejte pouze informace, které přinášejí něco nového a zajímavého). Cílem je dostat návštěvníka na váš cílový web nebo mikrostránku a konvertovat ho k objednávce.

Existuje mnoho dalších způsobů propagace, z naší zkušenosti však vyplývá, že účinná je pouze kombinace mnoha způsobů dlouhodobé propagace.

Pokud si s propagací nevíte rady, raději si nechte poradit (odkaz na službu), protože špatná či nedostatečná reklama vás bude stát jen spoustu času a peněz, které byste jinak mohli investovat do jiných aktivit.

Bez propagace to nejde. Chcete vidět mikrostránky, které fungují a vydělávají? My vám je ukážeme na jednom místě. Stáhněte si náš e-book!

Sdílejte:

Zakladatel projektu Včeliště. Pracuje na mnoha českých i zahraničních projektech, pro které zajišťuje optimalizaci pro vyhledávače.

1 komentář k zobrazení

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top