Frames

Jak propagovat vaši infografiku?

Infografika je poutavý způsob, jak vizuálně předat určité informace čtenářům bez nutnosti dlouhého čtení. Jde vlastně o obrázek plný grafů, popisků a nadpisů. Infografika je obsah jako každý jiný. Její propagace se tedy bude v mnoha ohledech shodovat například s propagací článků. Ale díky své grafické formě je možné využít několika odlišných způsobů, na které se podíváme v tomto textu.

Jestliže vytvoříte infografiku, která se bude líbit vašemu publiku, můžete díky jejímu atraktivnímu vzhledu získat mnohem více pozornosti než klasickým článkem. Často díky ní na vaše stránky začnou proudit návštěvníci ze sociálních sítí, kde se vizuální obsah dobře sdílí. Získat můžete i nové zpětné odkazy.

3 základní pravidla pro úspěšnou propagaci infografiky

Pokud dodržíte tyto 3 jednoduché body, připravíte si úrodnou půdu pro všechen další úspěch. Pojďme se podívat na základní pravidla, kterých byste se měli držet, pokud chcete, aby propagace vaší infografiky přinesla své ovoce.

1. Kde domov můj?

Až infografiku vytvoříte, určete jí její „domov“, například ji publikujte na svém blogu či stránkách. Tuto stránku sdílejte s ostatními a uvádějte jako zdroj. Pokud na vás někdo bude chtít odkázat, nebude si muset lámat hlavu s tím, kam má odkaz mířit.

2. Popište, co na infografice je

Publikujte nejen samotnou infografiku, ale informace v ní obsažené i textově okomentujte na její domovské stránce. Zvýšíte tak šanci, že vaši infografiku někdo najde vložením správných klíčových slov do vyhledávače.

3. Ulehčete ostatním sdílení embed kódem

Jestliže očekáváte, že se infografika bude sdílet a lidé ji budou chtít vložit na svou stránku, vložte pod infografiku HTML embed kód, který si každý může jednoduše zkopírovat a umístit na svůj web. Zjednodušíte tak lidem sdílení vaší infografiky a do kódu můžete rovnou vložit i zpětný odkaz na vaše stránky jako zdroj, pokud by na to autor náhodou zapomněl.

9 způsobů, jak propagovat infografiku

V následujících 9 bodech uvádím různé nápady, jak využít charakteru infografiky pro její propagaci. Základním kamenem úspěchu je bezesporu kvalitní obsah, ale ten sám bez propagace nemusí ještě přinést požadovaný úspěch.

1. Zapojte sociální sítě

Využijte sociální sítě, které jsou doslova jako dělané pro rozšiřování povědomí a sdílení vaší infografiky. První věc, kterou můžete udělat, je sdílet svůj nový obsah s vašimi fanoušky. Dále nezapomeňte na domovskou stránku infografiky umístit sociální tlačítka pro jednoduché sdílení vašeho obsahu. Jestliže se vaše infografika uchytí, může vám těchto několik malých tlačítek pomoct získat tisíce návštěvníků.  Použít můžete i sociální síť Pinterest.com, která se specializuje právě na sdílení obrázků.

Pinterest

2. Využijte oborových skupin

Jestliže infografika obsahuje zajímavé informace, podělte se s nimi s ostatními v oborových skupinách na Facebooku a LinkedIn. Tyto skupiny často slouží na informování o novinkách z konkrétního oboru. Ostatní členové proto vaši iniciativu ocení a je možné, že se s vaší infografikou podělí se svými fanoušky.

3. Oslovte tematické magazíny

Oslovte oborové magazíny a blogy, které píší na stejné téma, o němž pojednává vaše infografika. Nejlepší je publikovat ty autory a majitele stránek, kteří již někdy nějakou infografiku na webu publikovali a vědí, co je to zač. Často se setkáte s kladnou odezvou, protože podobně jednoduše stravitelný a poutavý obsah je dobrým lákadlem na čtenáře.

4. Vložte infografiku na specializované weby

Vložte infografiku na stránky, které se specializují na publikování a shromažďování infografik. Na těchto webech dostanete kromě publikované infografiky ještě zpětný odkaz z příspěvku:

Infografiky.cz

5. Rozešlete infografiku emailem

Infografika je skvělým obsahem, který zaujme vaše emailové odběratele. Můžete ji rozeslat svým kontaktům v rámci newsletteru nebo jen tak samotnou. Pokud se vám infografika povedla, poproste příjemce o sdílení vašeho nového obsahu na sociálních sítích.

6. Zazáložkujte ji

Stejně jako zajímavé články i domovskou stránku infografiky můžete propagovat pomocí záložkovacích serverů. Jestliže se váš obsah komunitě zalíbí, můžete se těšit na stovky nových návštěvníků. Využít můžete například tyto služby:

Linkuj.cz

7. Infografika jako podpora guestbloggingu

Pokud jste aktivním guest bloggerem, tedy publikujete jako host na jiných stránkách, nezapomeňte využít vaši infografiku ve svůj prospěch. Nabídněte, že představíte vaše zkoumané téma čtenářům. Majitelé stránek jsou ochotnější nabídnout vám na svých stránkách prostor, pokud vidí, že jste už odvedli dobrou práci při přípravě infografiky a o téma se opravdu zajímáte.

8. Převeďte ji do video podoby

Možná už jste slyšeli, že video server YouTube.com je druhým nejpoužívanějším vyhledávačem na světě. Využijte toho. Vytvořte z infografiky jednoduché video a publikujte ho na stránky pro sdílení videa, kde se pohybují denně milióny lidí. Můžete tak získat nové návštěvníky, které byste bez videa neoslovili.

9. Udělejte z infografiky prezentaci

Za podobný nápad, jako je video, se dá považovat i tento poslední tip. Rozkouskujte infografiku na více obrázků a vytvořte z ní prezentaci nebo dokument. Ten pak můžete vložit na servery pro sdílení prezentací a dokumentů, jako je například Slideshare.net. I tentokrát můžete využít nového média pro oslovení publika, které by jinak vaši domovskou stránku infografiky nenašlo.

Slideshare.net

V každém oboru se určitě najdou ještě další možnosti, jak vaši infografiku propagovat. Přemýšlejte, kam chodí vaše cílová skupina a koho by mohly pěkně graficky zpracované informace zajímat.

Propagace je prostředkem ke zhodnocení snahy

Jestliže jste vložili tolik energie do vyprodukování něčeho tak pěkného, jako je infografika, byla by škoda ji vystavovat jen v zaprášeném koutě stránek, o kterém nikdo neví. Proto berte propagaci jako důležitou součást úspěchu a prostředek ke zhodnocení vaší snahy. Bez ní je i sebelepší infografika nezáživným souborem, který pouze zabírá místo na vašem hostingu.

5 nekonvenčních marketingových tipů

Stáhněte si 5 tipů, jak dělat marketing netradičním způsobem, a odlište se tak od konkurence.

Josef Řezníček

Zakladatel projektu Včeliště.cz. Pracuje na mnoha českých i zahraničních projektech, pro které zajišťuje optimalizaci pro vyhledávače.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *