skip to Main Content
Proč byste měli mít rychlý web?

Co všechno byste měli zkontrolovat při SEO analýze

Četli jste náš předchozí článek o nástrojích vhodných pro tvorbu SEO analýzy? Pokud ne, vřele vám doporučuji si ho přečíst. Můžete díky němu poznat obrovské množství nových nástrojů vhodných pro SEO analýzu (celkem jich je doporučených 416). Dnešní příspěvek je jeho pokračováním.

Annie Cushing, odbornice na internetový marketing, nepublikovala totiž pouze tabulku skvělých nástrojů, ale stejně kvalitní „checklist“ činností, které by SEO konzultant měl v rámci SEO analýzy provádět. Čeká na vás 356 otázek týkající se SEO analýzy. Stejně jako u předchozího článku bych vám rád jednotlivé části představil a zdůraznil v nich některé zajímavosti. Pojďme na to.

1. Rychlý sběr počátečních dat

Před začátkem samotné SEO analýzy je často nutné získat rychlý přehled o projektu. Víte, co byste měli určitě zmonitorovat?

KeywordSpy

2. Přístupnost

V sekci Přístupnost vám Annie přichystala 43 otázek, které byste si při zkoumání přístupnosti měli položit. Kontrolujte například tyto body?

  • Neobsahuje Vaše stránka malware?
  • Máte převeden obsah PDF souborů také do HTML?
  • Používá-li web AJAX, je obsah v AJAXu indexován?
  • Obsahuje web nějaké odkazy na neexistující (404) stránky?
  • Pokud ano, používá web upravenou 404 stránku, aby návštěvníci měli možnost se rychle zorientovat a neodejít hned z webu?
  • Porovnali jste rychlost hlavní strany webu s konkurencí?

3. Struktura webu

V této kategorii nám Annie Cushing prezentuje 18 otázek, které si klade, když řeší návrh a analýzu struktury zkoumané stránky.

  • Je organizace webu intuitivně navržena? (Vhodným nástrojem ke zkoumání může být například Bing Webmaster Tools´Index Explorer.)
  • Má každá kategorie a podkategorie jasný účel?
  • Je počet kategorií na webu ideální? Není jich moc nebo málo?
  • Jsou stránky cílící na vysoce konkurenční slova blíže než dva kliky od úvodní stránky?
  • Používá web „Drobečkovou navigaci„?
  • Pokud ano, shoduje se drobečková navigace s hlavní navigací  webu?

4. Odkazy

V záložce Links (Odkazy) najdete 28 tipů, co při této fázi SEO analýzy zkontrolovat. Co to může například být?

  • Na jaké stránky webu vede nejvíce zpětných odkazů?
  • Je obsahová část webu (magazín) vhodně vzájemně prolinkován i s dalšími částmi webu?
  • Jaké procento odkazů směřuje na úvodní stránku webu?
  • Jsou na webu nějaké mrtvé odkazy?
  • Obsahuje web sitemapu?
  • Odkazuje logo webu na úvodní stranu webu?
  • Používá web ke své propagaci mikrostránky? (Nejste-li si jisti, použijte nástroj ReverseInternet.com.)

ReverseInternet

5. On-page SEO

V sekci On-page SEO si můžete prohlédnout 18 tipů, které by vám měli pomoci lépe zkontrolovat on-page SEO analyzovaného projektu. Namátkou si přečtěte několik z nich.

  • Není web přehlcen klíčovými slovy?
  • Nespouští se samo nějaké video či hudba? Nejsou na webu nějaké výrazné „blikací“ prvky, které by uživatele mohli rušit?
  • Obsahuje web výzvy k akci? Jsou tyto výzvy kvalitní? Nachází se na úvodní straně, v kategoriích i v obsahových/produktových stránkách webu?
  • Mají titulky optimalizované pro vyhledávače a zobrazují zároveň konkurenční výhody a výzvy k akci?
  • Zkontrolovali jste délku meta description a titulků?

6. Kontrola obsahu

List Content (Kontrola obsahu) nabízí k prostudování 27 důležitých otázek. Kolik z nich opravdu při SEO auditu ke své práci používáte vy?

  • Má-li web RSS feed, jsou odkazy na něj „nofollow„?
  • Jestliže má web obsahovou sekci, je zakázána indexace kategorií? A pokud ne, poskytuje web v těchto kategoriích alespoň základní „unikátní“ obsah? (úvodní odstavec)
  • Není obsah webu zkopírován? Je jedinečný?
  • Nejsou na webu duplikátní titulky?
  • Byl web „zkopírován a vaše texty“ ukradeny? Požádali jste Google o vymazání takového obsahu?
  • Jak řeší web stránkování (paginaci)? Noindex, canonical tag, rel prev next?

Removing Content from Google

7. Klíčová slova

12 otázek ke kontrole Annie popisuje v listě Keywords (Klíčová slova). Co všechno byste měli kontrolovat z hlediska klíčových slov?

  • Používá klient nějaký systém, který monitoruje umístění na konkrétní klíčové fráze?
  • Na kolik klíčových slov se umísťují ve vyhledávačích oproti jejich konkurenci?
  • Je na stránce správně nastaven „site search“? Porovnejte klíčová slova ze „site search“ a přirozeného vyhledávání.
  • Zobrazuje se hlavní strana webu na „brandové“ fráze?

 8. Analytika

20 otázek, které je dobré si při SEO auditu položit. Většina z nich se týká základní kontroly Google Analytics. Namátkou jsem vybral například tyto:

  • Měl web nějaké významné poklesy v návštěvnosti v historii? Jaké a proč?
  • Ovlivňuje návštěvnost webu určitá sezóna?
  • Jaké nástroje jsou použity k monitoringu návštěvnosti a dalších věcí?
  • Má web subdomény?
  • Měří web konverze?
  • Běží-li jim reklamní kampaně, je účet AdWords propojen s účtem GA?

Google Analytics

9. E-commerce

Vytváříte analýzu a potřebujete se soustředit přímo na e-shop? Položte si 12 otázek, které Annie kontrolovat určitě doporučuje.

  • Jsou nějaké problémy s nákupním cyklem?
  • Mají různé variace produktů jedinečné URL adresy? Použili jste tag canonical, abyste zabránili duplicitě?
  • Používá web výstup pro zbožové vyhledávače?

10. Mezinárodní SEO

V desáté záložce je přichystáno velké množství tipů a vysvětlujících informace týkající se mezinárodního SEO. Na počet není otázek/bodů mnoho – pouze 13. Ale o to více je každý bod podrobně rozebrán s množstvím dalších instrukcí a tipů.

  • Získávají vaše mezinárodní projekty zpětné odkazy z konkrétních zemí (například stránky určené pro Francii z Francie apod.)?
  • Obsahují stránky a sitemapy specifické parametry rel=“alternate“ hreflang=“x“, abyste pomohli určit jejich jazyk a lokaci webu?
  • Je struktura URL adres vždy v odpovídajícím cizím jazyce?
  • Určili jste lokaci a jazyk každého webu skrze GWT?

11. Sémantika

  • Jsou nastaveny „strukturované úryvky“ (rich snippets) dle požadavků Google?
  • Mají strukturované úryvky nastaveny vaši konkurenti?

12. PPC

V kategorii PPC je 22 otázek. Zkoumáte PPC reklamy při SEO analýze? Podívejte se na otázky a případně si vyberte ty, které vám přijdou užitečné.

  • Jaká je vaše průměrná CPC?
  • Jaký je váš průměrný konverzní poměr?
  • Byly reklamy A/B testovány?
  • Používáte negativní klíčová slova?
  • Proč zbytečně cílíte reklamami na úvodní stránky webů?

13. Video

V záložce věnující se videu je opět množství tipů, co můžete při SEO analýze konkrétně kontrolovat. Čeká na vás 33 otázek týkající se video marketingu. Nedávno jsme vytvořili na téma video marketing a propagace videí článek. Četli jste ho?

  • Je video sitemap vytvořen správně?
  • Je vytvořen k videu textový přepis?
  • Nezapomněli jste pod videem uvést odkaz na web?
  • Umístili jste produktová videa na YouTube?

Youtube

14. Podnikatelský plán

V části týkající se business strategie je 16 tipů ke kontrole. Většina z nich jsou otázky, na které je nutné znát odpověď, než začnete samotnou analýzu vypracovávat.

  • Jaké jsou hlavní „výzvy k akci“ na webu?
  • Používáte affiliate program pro propagaci?
  • Zobrazuje se vaše adresa správně v Google a Apple maps?
  • Máte v obsahu webu jednoduše dostupnou a zmíněnou adresu a kontaktní údaje?

15. Sociální sítě

V kontextu sociálních sítí si pro vás Annie (a zejména její dvě dcery) připravily seznam 21 otázek týkající se SEO analýzy sociálních sítí. Jsou to například tyto:

  • Má vaše obsahová část webu připravená tlačítka pro pohodlné sdílení obsahu na sociálních sítích?
  • Je web na Pinterestu?
  • Jaká je kvalita a směr příspěvků publikovaných v minulosti na sociálních sítích?
  • Kolik zmínek na sociálních sítích získávají vaše landing page z organického vyhledávání?

16. Design

V sekci Design můžete najít 13 otázek týkající se tohoto tématu.

  • Používá web favicon?
  • Nacházejí se na stránce obrázky větší než 20 kb? Nestálo by za to je zmenšit?
  • Jak se návštěvníci cítí na hlavní stránce webu?
  • Používá vaše stránka site search? Je jeho monitoring správně nastaven v GA?

17. Branding

Poslední záložka Branding obsahuje 19 otázek. Pojďme se společně podívat na některé z nich, které se vám můžou při SEO analýze pomoc.
  • Je na každé stránce vidět vaše logo?
  • Nezapomněli jste na důležitou stránku „o nás“?
  • Jdou-li nalézt na internetu na vaši stránku negativní hodnocení, nezapomněli jste na ně odpovědět, a vše tak vysvětlit?
  • Jsou o doméně samotné zmínky v online prostředí?
  • Existují tiskové zprávy odkazující zpět na váš web?

Závěr

Stejně jako v předchozím článku, bych vás rád poprosil, abyste si stáhli tabulku od Annie, prohlédli si jednotlivé možné otázky vhodné pro SEO analýzu a potom nám vaše tipy zapsali do komentářů pod článkem. Budeme se těšit na vaše komentáře.

Stáhnout celou tabulku

Tabulka nástrojů pro vaši stránku

Podívejte se na tabulku s přehledem nástrojů pro vylepšení vaší stránky.

Sdílejte:

Konzultant Včeliště.cz se zaměřením na obsahové strategie, copywriting a SEO. Více o něm naleznete na Impleo.cz nebo sledujte jeho Twitter a Google+

3 komentářů k zobrazení

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top