Jak Využít Long Tail V PPC Reklamě

Jak využít long tail v PPC reklamě

V poslední době jsme se zaměřili v našich článcích na long tail. Prozradili jsme vám, jak long tail využít ve své SEO strategii, jak by měli postupovat začátečníci při jeho výběru a  proč se použití long tail frází v doméně moc nevyplatí.

V long tailu budeme pokračovat i dnes. V dnešním článku se dozvíte, jak využít long tail v PPC reklamě. Použití long tailových frází v PPC je ve většině případů vysoce efektivní taktikou optimalizace PPC strategií. Bezmyšlenkovité použití ve všech případech by se však vyplatit nemuselo. Pojďme se společně dozvědět, co použití long tailů v PPC obnáší, kdy se nevyplatí a jak jeho potenciál maximálně využít.

 

Proč byste se měli zajímat o long tail z hlediska PPC?

  • 20 -25 % všech vyhledávacích dotazů zaznamenaných na Google jsou unikátní fráze.
  • 56 % kupujících hledá třemi a více slovnými frázemi.
  • Pouze 7 % kupujících používá pro vyhledávání zkratková slova.
  • Obecnější fráze jsou charakteristické pro počátek nákupního cyklu (funnelu) a je těžší a dražší se na ně prosadit.
  • Long tailové výrazy jsou specifičtější. Zákazníci, kteří je vyhledávají, jsou blíže k finální konverzi (nákupu) a je levnější na ně cílit.
  • Z hlediska návratnosti (ROI) vychází long tailové výrazy v PPC lépe.

Všechny důvody výše potvrzují jedno: O long tailové vyhledávací fráze je výhodné se zajímat. Mohou vám přinést zajímavé výsledky, ale jejich použití v ppc kampaních by se nemělo stát bezmyšlenkovitým pravidlem.

Kdy se cílit na long taily příliš nevyplatí

Když přemýšlíte, jaká slova pro svoji kampaň zvolit, tak je dobré počítat se všemi možnostmi (short taily, long taily, obecná slova). V některých případech však použití long tailů nemusí přinášet ovoce. Vždy záleží, na jaké odvětví cílíte, na jaký druh long tailu jste se zaměřili a na konkurenčnosti daných výrazů. Pokud si do vyhledávače zadáte váš long tail a zjistíte, že pro něj z hlediska ppc reklamy není žádná konkurence, tak by to pro vás mohlo být znamení, abyste změnili vaši ppc či jinou online strategii propagace.

Chcete-li přesto zůstat u PPC, můžete například zkusit cílit na obecnou klíčovou frázi (mají větší hledanost) nebo zkusit obecným klíčovým slovům přiřadit geografické cílení již v systému Adwords. Pokud by váš long tail neměl naprosto minimální hledanost (což u nulové konkurence je dnes dost pravděpodobné), tak by se nevyplatilo na něj cílit reklamou. Levněji by mohlo vyjít napsání krátkého článku na konkrétní long tail.

Kde najít nejlepší long taily?

Nejlepším místem je váš vlastní web. Jestliže máte dostatek kvalitního obsahu, tak vám návštěvníci na web chodí skrze stovky zajímavých long tailových frází. Této informace by byla škoda nevyužít. Zapojte proto do strategie pro nalezení kvalitních long tailů vaše interní statistiky analýzy návštěvnosti.

Další možností je použít známé nástroje pro návrh klíčových slov, o kterých jsme psali v minulém článku.

Long taily rozdělte podle typu

Zkuste se nad long taily, které jste vymysleli, více zamyslet a rozdělit je podle typu:

  • Informační. Jsou to takové fráze, kterými lidé hledají informace. Tomuto typu návštěvníků nenabízejte výrobky, ale informace (ebook, zkušební verzi apod.).
  • Hodnotící. Ukažte vašim návštěvníkům, že rozumíte tomu, co děláte. Porovnejte váš výrobek s konkurencí. Doplňte uživatelská hodnocení se zkušenostmi ostatních uživatelů.
  • Tíhnoucí k jasnému nákupu. Pokud jste si jisti, že zadáním určitého long tailu chtějí návštěvníci rovnou nakupovat, tak této informace využijte ve svůj prospěch. Výrobky či služby jim nabídněte přímo.

Kam long taily cílit? Naučte se používat landing page

Když už jste našli vhodné výrazy, přidali jste je do kampaně, tak je nutné se rozmyslet, kam jimi cílit. Podle typu long tailu musíte vymyslet landing page a určit hlavní cíl této stránky. Můžete jimi samozřejmě cílit na detaily produktů, ale pokud chcete, aby vaše kampaně měly opravdu vysokou návratnost, tak je výhodné jednotlivým  frázím (nebo jejich skupinám podle cílů) vytvořit tzv. landing pages.

Landing page je stránka, která je optimalizovaná pro konkrétní výzvu k akci (registrace, vyzkoušení, nákup). Jejich použití je výhodné především s vysoce cílenými long taily. Návštěvník, který se skrze long tail výraz dostane na cílenou landing page, pak mnohem jednodušeji konvertuje.

Analýza long tailů, optimalizace, konverze

Nalezením správných klíčových frází teprve veškerá práce začíná. Následně budete muset váš PPC účet pravidelně kontrolovat a spravovat. Dalšími důležitými činnostmi budou:

  • Reportování kvalitních a nekvalitních frází
  • Relevance klíčových slov ke skupinám reklam, textům reklam a landing pages
  • CTR
  • Výsledné konverze

Vaším cílem by měla být dlouhodobá optimalizace vašich frází, reklam a landing pages. Minimalizujte ztrátová slova. Upravujte texty a titulky reklam. Snažte se optimalizovat jednotlivé landing pages a call-to-action na nich. Tento postup vám v dlouhodobém měřítku přinese nejlepší možné výsledky. V nedávném výzkumu, který byl prezentován na stránce ppphero.com, bylo zjištěno, že nejvýhodnější je cílit na 4 slovné long taily. Abyste měli data co nejvíce efektivní, měli byste podobnou statistiku provést také. Dozvíte se, kolikaslovné long taily se vám vyplatí a které nikoliv.

Závěr

Long tailové fráze vám můžou pomoci lépe pochopit organizaci vašich ppc kampaní ve vztahu k výsledným konverzím. Zjistíte, jak lidé reagují na vysoce konkrétní témata, a poznáte, na jaké call-to-action je jednotlivými frázemi nejlepší cílit. Podle následných zjištění budete optimalizovat své kampaně pro lepší výsledky (klíčové fráze, skupiny reklam či samotné reklamy). V neposlední řadě je také výhodné svůj zrak upnout k optimalizaci landing pages (stránek, na které klíčovými slovy cílíte). Když dodržíte zmíněné postupy využití long tailových výrazů v ppc reklamě, tak by vaše kampaně měly mít mnohonásobně vyšší návratnost, než pokud byste s long taily nepracovali.

Longtaily cheat sheet

Stáhněte si tipy jak na longtail a poznejte jeho výhody.

Tomáš Procházka

Konzultant Včeliště.cz se zaměřením na obsahové strategie, copywriting a SEO. Více o něm naleznete na Impleo.cz nebo sledujte jeho Twitter a Google+

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *