Na Co By Se Měli Zaměřit Začátečníci Při Výběru Ceněného Long Tailu

Na co by se měli zaměřit začátečníci při výběru ceněného long tailu

Vybrání správných klíčových slov pro vaše stránky je často nejdůležitější krok v počátcích celé optimalizace pro vyhledávače.  Pokud jste se rozhodli ve své SEO strategii soustředit na long tailové fráze, tak můžete využít tento seznam tipů jako zdroj inspirace před jejich výběrem.

Proč cílit na long tail?

Long tailové fráze jsou z hlediska SEO ceněné z mnoha důvodů:

  • Přináší návštěvnost, která lépe konvertuje. Long tailové fráze jsou více specifické a návštěvníci, co přes ně dorazí na váš web, lépe konvertují.
  • Jsou méně konkurenční. Jednotlivé fráze jsou mnohonásobně méně hledané, a proto je snazší se na ně probojovat v pozicích vyhledávačů.
  • Pomáhají v diverzifikaci kvalitní návštěvnosti. Když vyhledávače zamíchají karty s výsledky vyhledávání, tak máte větší šanci, že zůstanete na různá klíčová slova na vyšších pozicích. Pokud byste cílili pouze na jednu hlavní klíčovou frázi, tak byste mohli lehce přijít o veškerou návštěvnost.
  • Posilují vaši pozici na hlavní klíčové fráze. Tím, že cílíte na méně konkurenční klíčové fráze, posilujete svoji pozici i na hlavní klíčovou frázi.

Jak najít správné long taily

Na trhu existuje množství nástrojů, které vám s odhalením zajímavých long tailů pomůžou. Nejpoužívanější je asi Návrh klíčových slov od Google nebo podobná aplikace od českého vyhledávače Seznam.cz. Další rozumnou volbou je použít našeptávače obou českých vyhledávačů – jak na to, to ilustrují následující obrázky.

Našeptávač v Seznam.cz

V případě konkurenčního Google je to stejné.

Našeptávač v Google.cz

Poté, co long taily zjistíte, tak byste měli okolo nich vytvořit kvalitní obsah. Kvalitní obsah vám pomůže návštěvníky z klíčových frází posunout dále do marketingového funnelu (email, kontakt apod.)

Analýza long tailové SEO strategie – identifikujte „zlaté žíly“ ve vašem obsahu

Určitě váš obsah optimalizujete na nějaké fráze. To, jak moc jste v konání úspěšní, zjistíte podle počtu návštěv přes konkrétní fráze.  Vyhledávač váš obsah ale nevnímá jako vy (optimalizace pouze pro jednu frázi). Jestliže texty na vašem webu jsou přirozené, tak vám budou přinášet návštěvy i přes stovky dalších klíčových frází (zejména těch long tailových). Když ve svých statistikách tyto fráze zanalyzujete, tak zjistíte, které fráze u vás fungují (konvertují) a které nikoliv. Velice záleží, zda téma či fráze rezonuje s představou vašich návštěvníků o zajímavém obsahu.

Poté, co se vám podaří získat data o svých long tailových klíčových frázích, můžete dál pokračovat v budování vyšších konverzí. Zkuste identifikovat k zajímavým long tailům jejich synonyma a vytvořit na ně další nový obsah. Je velice pravděpodobné, že budete slavit úspěch.

Jak kvalitu long tailu ovlivňuje jeho délka?

Podle průzkumu realizovaného webem SearchEngineWatch.com je délka (počet znaků) long tailu přímo úměrná jeho kvalitě. Na vzorku 1,5 miliónu klíčových frází zanalyzovali množství long tailů a zjistili následující fakta:

  • Klíčová slova o délce 05 znaků nepřináší skoro žádné významné konverze, z hlediska obchodní výkonnosti na tom nejsou moc dobře.
  • 610 znaků je stále málo. Tato klíčová slova mají vysoké imprese, ale výsledný počet prokliků a konverzí je nízký.
  • Skoro 60 % impresí přináší 1120 znakové klíčové fráze.
  • 2640 znakové klíčové fráze mají mnohem méně impresí, ale konverzní poměr je mnohem lepší.
  • Nad 40 znaků délky jsou klíčová slova špatná. Mají málo konverzí i impresí.

Obecně se tyto poznatky dají shrnout do jedné věty: Nejlepší je používat klíčové fráze o délce 11 – 40 znaků. Méně znaků má vysoké imprese a nižší konverze. Více znaků má méně impresí a lepší konverze. Menší nebo větší počet znaků statisticky prokázal jeho špatné výsledky.

Závěr

Výběr kvalitních long tailů je důležitý aspekt k získání organické návštěvnosti. Čím podrobněji se výběrem budete zabývat, tím více se vám tvorba obsahu vyplatí. Bez následné analýzy, které long tailové fráze vám přinášejí konverze a které nikoliv, by byl výběr nových slov a další long tailová strategie zcela zbytečné.

Longtaily cheat sheet

Stáhněte si tipy jak na longtail a poznejte jeho výhody.

Tomáš Procházka

Konzultant Včeliště.cz se zaměřením na obsahové strategie, copywriting a SEO. Více o něm naleznete na Impleo.cz nebo sledujte jeho Twitter a Google+

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *